Compassion staat bekend als een kindsponsor organisaties, daarnaast heeft het ook fondsen die voor de nodige impact zorgen in het leven van kinderen en gezinnen die leven in armoede.

Voor Compassion ontwikkelde Reint Bergman samen met zijn collega’s een campagne die het fonds Zeer kwetsbare kinderen onder de aandacht moest brengen. Het fonds stelt Compassion in staat kinderen uit zeer kritische omstandigheden te halen. Omdat dit werk lastig in beeld kan worden gebracht en het vaak lastig is deze nood te omschrijven, ontwikkelde Compassion enkele ‘witte stoel films’. In deze films beschrijft diegene in de stoel op een authentieke, intense wijze wat diegene heeft gezien in het veld. Het concept was zo ontwikkeld dat het dichtbij de luisteraar kwam. De films hebben een virale werking gehad, waardoor het fonds krachtig
onder de aandacht kwam van de doelgroep. Reint Bergman was namens Compassion verantwoordelijk voor ontwikkeling strategie, concept en creatie.

Zie onder het interview met Tiemen Westerduin.

Check ook: www.compassion.nl/kwetsbaar